FRIVILLIG

SAMMEN ER VI STÆRKERE

FRIVILLIG
TIL
CHGP?

Sammen har vi skabt en unik begivenhed, hvor de er plads til at tænke ud af boksen og sætte sit eget præg på Danmarks bedste motorløb. Som frivillig oplever du Grand Prix’et på første parket og indgår i et helt særligt sammenhold af fantastiske mennesker på tværs af aldre.

Om du har benzin i blodet eller egentlig synes elbiler er ret fede så er der helt sikkert plads til dig. Så tænd motoren og meld dig som frivillig til CHGP. Sammen kan vi skabe rammerne for det hurtigste, bedste og fedeste racerløb i Danmark.

VÆR EN DEL AF TEAMET

Som en del af frivillig-teamet til CHGP følger en række goder:

  • Adgang til Grand Prix’et hele weekenden
  • Årets CHGP trøje
  • Forplejning under vagt
  • Fællesskab og netværk
  • Udfordringer og kompetencer
  • Erfaring til CV’et

Derudover er man med i lodtrækningen om en række spændende præmier og man er samtidig med til at støtte BørneUngeProgrammet.

BANEBYGGERE

tidsrum for arbejde

Der arbejdes op til, under og efter løbsweekenden. Det vil sige der arbejdes fra torsdag d. 28. juli til d. 5. august og igen fra søndag d. 7. august - torsdag d. 11. august.

arbejdsopgaver

Det første vi begynder med er, at indhegne hele området med festivalhegn. Så opstilles betonbarrierer, som afgrænser hele banen, af en underentreprenør. Når betonen er sat, sættes et sikkerhedshegn ovenpå betonen. Det er også en opgave for banebyggere at placere sikkerhedshegnet, som efterfølgende skal forstærkes med clamps og stålwire. Hele banen rundt hvor der er publikum opstilles publikumshegn, som er 1 meter højt cykelhegn.

Krav og forventninger

Det er vigtigt at du er fysisk ok og er vant til manuel arbejde, da der forekommer mange løft m.m. Det forventes at du tilmelder dig minimum 4 arbejdsdage, hvoraf den ene gerne må være søndag til nedpakning.

Mange steder rundt om banen opsættes der reklamebanner for løbets sponsorer. De bliver monteret på hegn og betonbarrierer, ved hjælp af wirer og plastikstrips. Desuden monteres der reklamebanner på de 4 overgangsbroer. Langs Hvidkildevej ind mod Bakkehusene opsættes der støjskærme på sikkerhedshegnet. På selve racerbanen opsættes bl.a. start/mål portal, startlys, der opmærkes startbåse og etableres chikaner. Så er racerbanen ved at være færdig……. Men vi mangler lige publikumsområderne hvor der opstilles et antal toilet-, bad- og kontorvogne samt festival og cykelhegn hos udstillere. Desuden etableres der billetsalg ved de fire indgange, og der opstilles billetsalgsvogne.

Til alle disse opgaver har vi naturligvis alle moderne hjælpemidler i form af gaffeltrucks, knækstyrede minilæssere, teleskoplæssere, lifte, varevogne, trailere, cykler, golfvogne osv.

Det vil være en fordel men ikke et krav, at du har truckcertifikat og erfaring med entreprenørmaskiner og den slags, og dette må du gerne oplyse ved tilmelding. Det er vigtigt at du er fysisk ok og er vant til manuel arbejde, da der forekommer mange løft m.m. En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger må du også meget gerne oplyse dette ved tilmelding. Det forventes at du tilmelder dig minimum 4 arbejdsdage, hvoraf den ene gerne må være søndag til nedpakning.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder, under opbygning og nedtagning af banen. Det gælder også i løbsweekenden, hvor vi ser motorløb og hygger os. Dog skal der under løbet hele tiden være et beredskab, der skal kunne rykke ud ved uheld, som kræver reparation på banen. Det er noget, vi aftaler undervejs.

Når løbet er slut søndag aften skal det hele pilles ned igen, og da har vi også brug for din indsats. Vi er typisk færdige med nedtagningen onsdag aften, senest torsdag i løbet af dagen.

Så……..Meld dig som banebygger og få en oplevelse ud over det sædvanlige! Mød nye mennesker som du med garanti vil have det sjovt og spændende sammen med i fremtiden.

BILLETVOGNE

tidsrum for arbejde

Der arbejdes i løbsweekenden: fredag, lørdag og søndag.

arbejdsopgaver

I billetvognene skal du scanne billetter og udlevere armbånd til vores gæster. Du er det første kontaktpunkt vores gæster har, så en venlig og smilende tilgang er vigtig.

Du vil blive oplært i brugen af scannere og udlevering af armbånd og dets forskellige typer.

Krav og forventninger

Vi forventer at du kan bevare overblikket i en presset situation og er dansktalende, da hovedparten af vores gæster er dansktalende.

Der kommer omkring 40.000 mennesker over weekenden til begivenheden, som enten køber billet på dagen eller skal havebyttet deres købte billetter til armbånd. Din opgave som frivillig i denne gruppe er derfor at sælge indgangsarmbånd og/eller udlevere armbånd til dem, som skal have byttet deres billetter til armbånd.

Der etableres billethuse med alt udstyr, hvorfra du skal servicere alle vores mange gæster. Du kan opleve travle perioder, hvor det forventes, at du bevarer det fulde overblik og den gode service til vores betalende gæster.

DRIKKEVARESERVICE

tidsrum for arbejde

Der arbejdes i løbsweekenden: fredag, lørdag og søndag. Der arbejdes i dagtimerne og aftentimerne. Søndag forventes det at vagten slutter mellem 21:00-23:00.

arbejdsopgaver

I drikkevareservice står vi for at servicere alle vores egne barer samt vores mange erhvervskunder med drikkevarer (øl-fustager, sodavandskasser mm.). Vi står for opmagasinering af stort drikkevarelager, levering til barer/erhvervskunder og afhentning hos barer/erhvervskunder når eventen er ved at være slut.

Krav og forventninger

Du som minimum kan arbejde 2 af ovennævnte dage, men meget gerne 3 af ovennævnte dage. En fordel hvis du har kørekort eller truckcertifikat, men ikke et krav. Der vil forekomme en del manuelt arbejde hvor der forventes du tager arbejdshandskerne på når det virkelig gælder.

Der vil yderligere være behov for 4-5 frivillige torsdag d. 4/8 I dagtimerne.
Ligeledes er der behov for 2 frivillige mandag d. 8/8 i dagtimerne.

Der vil naturligvis være pauser undervejs, enten til at se racerløb eller til at opleve eventen.

Vagtplanen aftales med gruppelederen, når vi kommer nærmere eventen.

I drikkevareservice har vi tæt kontakt med vores erhvervskunder, hvorfor man møder mange spændende mennesker.
Det er vores fornemmeste opgave at sørge for, at alle disse erhvervskunder, men også alle vores tilskuere/publikum ikke tørster undervejs i løbet af weekenden.

Til dette formål skal vi bruge folk som er praktisk anlagt og godt kan lide at bruge deres muskler, da der skal bæres en del drikkevarer. Der kan derfor forventes lidt tunge løft undervejs. Der vil dog naturligvis være køretøjer til rådighed til at transportere drikkevarerne.

I gruppen får du en masse at se til og får et rigtig godt sammenhold med de andre frivillige.

Det er en forventning, at du er god til at registrere og notere vigtige info og data ned og generelt have en fornuftig logisk sans – således at der altid er styr på vores varelager.

HÅNDVÆRKERE

tidsrum for arbejde

Der arbejdes op til, under og efter løbsweekenden. Det vil sige der arbejdes fra torsdag d. 4. august til mandag d. 8. august.

arbejdsopgaver

Konstruktion-, opsætning- og reparationsopgaver samt andre små og store ad hoc-opgaver. Forekommer der perioder, hvor vi har ”ledige hænder” må man være forberedt på at hjælpe til hos banebyggerne. Mandag vil bestå af forsvarlig nedpakning af det vi har sat op.

Krav og forventninger

Det er vigtigt, at du er vant til fysisk manuelt arbejde. En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, må du meget gerne oplyse dette ved tilmelding.

Om fredagen er der bl.a. følgende opgaver: bygning af præmiepodie, opsætning af TV hos vores udstillere, og andre små og store ad hoc opgaver. Fredagen bruges også på at lære området at kende, vi fordeler jer i teams, og vi får talt om de kommende dages opgaver.  Vi går hjem når alt er klar til lørdag morgen.

I løbsweekenden skal vi i teamet kunne løse forefaldende reparationsopgaver på hegn, trapper, tribuner, toiletter, installationer osv. Desuden kan der være opgaver som opfyldning af vandtanke og, levering og udlægning af plastkøreplader.

Opgaverne om mandagen vil bestå af forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har sat op”.

Der kan forekomme perioder i teamet, hvor vi har ”ledige hænder”. I de perioder må man være forberedt på, at hjælpe til hos banebyggerne.

Der vil være værktøj, køretøjer og materiel til rådighed til de forskellige opgaver.  Du må naturligvis gerne medbringe dit eget foretrukne værktøj.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder.

En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, såsom truckcertifikat, erfaring med entreprenørmateriel eller lignende, må du gerne skrive det ved tilmelding.

Gruppelederen fordeler arbejde og pauser i samarbejde med teamet. Teamet skal altid være bemandet, men der er også mulighed for, at se eventen.

INDKØRSEL- & PARKERINGSSERVICE

tidsrum for arbejde

Der arbejdes fra onsdag aften til søndag aften, hvor der arbejdes hele døgnet med at sikre, at ingen uvedkommende kører ind på området.

arbejdsopgaver

Opgaven er fordelt på flere indkørsler, som fører til løbsområdet og opgaverne er at foretage tjek af alle der kommer frem til kontrolposterne og sikre at kun dem, der har adgang kan køre videre. I forbindelse med løbsweekenden kontrollerer vi ligeledes indkørslen til ryttergården, så kun personer med adgang til dette område kan komme ind.

Krav og forventninger

Du har som frivillig i denne gruppe ansvaret for at ingen uvedkommende kører ind på området og at beboere, som har et lovligt ærinde kan komme ind i området.

LOGISTIK

tidsrum for arbejde

Der arbejdes i hele løbsugen fra mandag i løbsugen til og med tirsdagen efter løbsweekenden. Der arbejdes fra 8:00 til 16:00 de første dage og intensiveres til 8:00-20:00.

arbejdsopgaver

Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af tusindvis af ad hoc-opgaver. Vores opgaver omfatter diverse indkøb samt levering af disse, mindre opsætninger på pladsen. Opgaverne efter løbet vil bestå af afhentning og forsvarlig nedpakning af det vi har leveret/sat op.

Krav og forventninger

Det vil være en fordel – men ikke et krav – at du har kørekort, og er lidt praktisk anlagt.

Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af 1000-vis af ad hoc opgaver. Af nogle af de store opgaver kan dog nævnes: indkøb i byggemarkeder/boghandlere/apoteker/supermarkeder osv., opsætning af skraldestativer, levering af indkøbte varer til billetvogne/publikumsindgange/dommertårn/chgp-sekretariat og mange andre steder, samle og opstille bord/bænke-sæt, levering af udstyr til flagposter, opsætning af skilte på publikumsområder.

Opgaverne søndag efter løbet, og mandag og tirsdag vil bestå af afhentning og forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har leveret/sat op”.

Der er fuld forplejning de dage du arbejder.

Publikumsservice NØ

tidsrum for arbejde

Der arbejdes fredag 15.00 – 22.00, lørdag mellem kl. 07.00 – 19.00 og søndag mellem kl. 07.00 – 19.00.

arbejdsopgaver

- Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden og kontrollere armbånd.
- Områdeassistance og opsyn, hvor du holder øje med korrekte armbånd, holder opsyn med hegn og assisterer publikum med information og vejledning.
- Tribunesservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen.

Krav og forventninger

Du står for at give vores publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.

Som frivillige i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. De tre forskellige opgaver inden for publikumsservice er:

1) Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden og kontrollerer, at kun publikum med korrekt billet lukkes ind samt sørger for at ud- og indgang foregår let og glidende.

Desuden assisteres publikum ved broerne over banen, som fører ind på selve området. Herunder sørges der for, at folk ikke stopper op under passagen.

Der hjælpes med barnevogne og kørestole m.v.

2) Områdeassistance og opsyn, hvor du har tre primære opgaver: At holde øje med at KUN personer med gyldigt armbånd opholder sig på området, holde opsyn med vores hegn samt assistere publikum med information og vejledning.

Som frivillig inden for dette felt vil du både have ansvaret for at give publikum en god oplevelse i inderkredsen samt holde opsyn med vores faciliteter omkring Grand Prix’et.

Det betyder, at du inden for denne arbejdsbeskrivelse har det gyldne overblik over HELE området og kan varetage et bredt arbejdsområde. 

3) Tribuneservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen. Tribuneservice sørger for, at kun publikum med de rette adgangsarmbånd benytter tribunerne. Desuden hjælpes der med information til publikum.

I Publikumsservice – Område Nordøst vil en lille gruppe frivillige også skulle håndtere CHGP’s campingplads.

Publikumsservice SV

tidsrum for arbejde

Der arbejdes fredag 15.00 – 22.00, lørdag mellem kl. 07.00 – 19.00 og søndag mellem kl. 07.00 – 19.00.

arbejdsopgaver

- Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden og kontrollere armbånd.
- Områdeassistance og opsyn, hvor du holder øje med korrekte armbånd, holder opsyn med hegn og assisterer publikum med information og vejledning.
- Tribunesservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen.

Krav og forventninger

Du står for at give vores publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.

Som frivillige i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. De tre forskellige opgaver inden for publikumsservice er:

1) Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden, og kontrollerer at kun publikum med korrekt billet lukkes ind samt sørger for at ud- og indgang foregår let og glidende.

Desuden assisteres publikum ved broerne over banen, som fører ind på selve området. Herunder sørges der for, at folk ikke stopper op under passagen.

Der hjælpes med barnevogne og kørestole m.v.

2) Områdeassistance og opsyn, hvor du har tre primære opgaver: At holde øje med at KUN personer med gyldigt armbånd opholder sig på området, holde opsyn med vores hegn samt assistere publikum med information og vejledning.

Som frivillig inden for dette felt vil du både have ansvaret for at give publikum en god oplevelse i inderkredsen samt holde opsyn med vores faciliteter omkring Grand Prix’et.

Det betyder, at du inden for denne arbejdsbeskrivelse har det gyldne overblik over HELE området og kan varetage et bredt arbejdsområde. 

3) Tribuneservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen. Tribuneservice sørger for, at kun publikum med de rette adgangsarmbånd benytter tribunerne. Desuden hjælpes der med information til publikum.

I Publikumsservice – Område Sydvest vil man også skulle håndtere handicaptribuner, handicapovergangen samt indgang til vores VIP-gæster til Grand Prix Club.

Runnere

tidsrum for arbejde

Der arbejdes fredag 15.00 – 22.00, lørdag mellem kl. 07.00 – 19.00 og søndag mellem kl. 07.00 – 19.00.

arbejdsopgaver

Vores arbejdsopgaver består primært af bud- og serviceopgaver for VIP-teltene, frivillige og beredskabet. Derudover så må man være forberedt på at kunne springe til, hvor det brænder lidt på. Teamet skal altid være bemandet, men der vil også være mulighed for at se løbet. Der vil være cykler og/eller golfvogn til rådighed.

Krav og forventninger

Du skal være parat til at hjælpe til i mange forskellige situationer og opgaver. En positiv tilgang til al arbejde er derfor vigtig.

VOLUNTEER VILLAGE

tidsrum for arbejde

Der arbejdes fredag 15.00 – 22.00, lørdag mellem kl. 07.00 – 20.00 og søndag mellem kl. 07.00 – 20.00.

arbejdsopgaver

I volunteer village skal vi sørge for at der er pænt og ordentligt til alle de frivillige der kommer her til spisning, og afslapning mellem deres vagter.

Lørdag skal der pyntes op til grillfesten for alle de frivillige der har meldt sig til denne aften.

Søndag skal der serveres en fyraftens øl, og det opstillede materialer pakkes ned. Løbende i weekenden skal der også holdes øje med at det kun er frivillige der er i Volunteer Village området.

Krav og forventninger

Du skal være frisk, og med et smil på læben så de andre frivillige føler sig velkommen i Volunteer Village. Der er kun lettere fysisk arbejde. Arbejdet fordeles af gruppelederen, men der er tid så du også kan gå rundt og nyde arrangementet.

PARTNERE

AMCPH_png
kia_logo_2021
Royal_BEER_primary_BLACK-RED
FTZ_logo
au2parts
DIF LOGO
NP_trucks_png