FRIVILLIG
TILMELDING SOM FRIVILLIG ER ENDNU IKKE ÅBEN TIL 2025
SAMMEN ER VI STÆRKERE
FRIVILLIG
TIL
CHGP?
Sammen har vi skabt en unik begivenhed, hvor der er plads til at tænke ud af boksen og sætte sit eget præg på Danmarks bedste motorløb. Som frivillig oplever du Grand Prix’et på første parket og indgår i et helt særligt sammenhold af fantastiske mennesker på tværs af aldre.
Om du har benzin i blodet eller egentlig synes, elbiler er ret fede, så er der helt sikkert plads til dig. Så tænd motoren og meld dig som frivillig til CHGP. Sammen kan vi skabe rammerne for det hurtigste, bedste og fedeste racerløb i Danmark.
VÆR EN DEL AF TEAMET
Som en del af frivillig-teamet til CHGP følger en række goder:
- Adgang til Grand Prix’et hele weekenden
- CHGP uniform
- CHGP-kasket
- Og CHGP-merchandise
- Forplejning under vagt
- Fællesskab og netværk
- Udfordringer og kompetencer
- Erfaring til CV’et
- Gratis camping ved 3+ arbejdsdage
Derudover er du med i lodtrækningen om en række spændende præmier, og du er samtidigt med til at støtte BørneUngeProgrammet på Rigshospitalet.
Event Crew
Her er du med til at bygge banen og området op. Så har du skruet hænderne godt på, er du god til at gå til hånde, eller er du bare frisk på at få bygget noget op og pillet ned igen, så er det her.
CHGP Service
Her har du meget kontakt med vores gæster inde på området, og du servicerer dem på forskellige måder. Så er du serviceorienteret, har gåpåmod og er glad for at møde forskellige gæster, så er det her.
Udstiller Service
Her er der fokus på at servicere vores udstillere rundt på området. Så er du serviceorienteret, har du altid et smil på læben, og kan du lide at give den gas, så er det her.
Event Service
Her er der fokus på at servicere før gæsterne kommer ind på pladsen samt velgørenhedskørsel. Så har du et godt overblik, er god til at imødekomme folk og byde dem velkommen, så er det her.
Sikkerhed
Her handler det om at skabe tryghed på pladsen som vagt. Hvis du er smilende og imødekommende, også i de sene nattetimer, så er det her.
Event Crew
Banebyggere
Du er med til at bygge banen og området op og pille det ned igen efterfølgende. Det betyder, at du skal have skruet hænderne godt på og være klar til at tage fat! Opgaverne er blandt andet håndtering af hegn og betonelementer.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes op til, under og efter løbsweekenden. Det vil sige der arbejdes fra mandag d. 22. juli til d. 2. august og igen fra søndag d. 4. august til torsdag d. 8. august.
ARBEJDSOPGAVER
Det første, vi begynder med, er at indhegne hele området med festivalhegn. Så opstilles betonbarrierer, som afgrænser hele banen, af en underentreprenør. Når betonen er sat, sættes et sikkerhedshegn ovenpå betonen. Det er også en opgave for banebyggere at placere sikkerhedshegnet, som efterfølgende skal forstærkes med clamps og stålwire. Hele banen rundt, hvor der er publikum, opstilles publikumshegn, som er 1 meter højt cykelhegn.
KRAV OG FORVENTNINGER
Det er vigtigt, at du er fysisk ok og er vant til manuelt arbejde, da der forekommer mange løft m.m. Det forventes, at du tilmelder dig minimum 4 arbejdsdage, hvoraf den ene gerne må være søndag til nedpakning.
Logistik
Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af tusindvis af ad hoc-opgaver. Vores opgaver omfatter overblik over diverse indkøb samt levering af disse til mindre opsætninger på pladsen. Opgaverne efter løbet vil bestå i afhentning og forsvarlig nedpakning af det, vi har leveret/sat op.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes i hele løbsugen fra mandag i løbsugen til og med tirsdagen efter løbsweekenden. Der arbejdes fra 8:00 til 16:00 de første dage og intensiveres til 8:00-20:00.
ARBEJDSOPGAVER
Arbejdet i logistik-teamet er vidtfavnende og består af tusindvis af ad hoc-opgaver. Vores opgaver omfatter diverse indkøb samt levering af disse mindre opsætninger på pladsen. Opgaverne efter løbet vil bestå af afhentning og forsvarlig nedpakning af det, vi har leveret/sat op.
KRAV OG FORVENTNINGER
Det vil være en fordel – men ikke et krav – at du har kørekort, og er lidt praktisk anlagt.
Håndværkere
Håndværkergruppens opgaver indbefatter konstruktion, opsætning og reparationsopgaver samt andre små og store ad hoc-opgaver. Da vi arbejder med en deadline på alle vores opgaver, skal du være parat til at yde en ekstra indsats, når det ”brænder på”. Forekommer der perioder, hvor vi har ”ledige hænder”, skal du være forberedt på at hjælpe til hos banebyggerne.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes op til, under og efter løbsweekenden. Det vil sige der arbejdes fra mandag d. 29 juli til torsdag d. 8 august.
ARBEJDSOPGAVER
Konstruktion-, opsætning- og reparationsopgaver samt andre små og store ad hoc-opgaver. Forekommer der perioder, hvor vi har ”ledige hænder” må man være forberedt på at hjælpe til hos banebyggerne. Mandag vil bestå af forsvarlig nedpakning af det, vi har sat op.
KRAV OG FORVENTNINGER
Det er vigtigt, at du er vant til fysisk manuelt arbejde og har hænderne skruet rigtigt på, ligeledes er det vigtigt at du kan “tænke ud af boksen” og er omstillingsparat. En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, må du meget gerne oplyse dette ved tilmelding.
YDERLIGER INFORMATION:
Vores opgaver indbefatter bl.a. følgende: bygning af præmiepodie, opsætning af TV hos vores udstillere, opbygning af diverse platforme/trapper, opbygning af skranker, installering/tilslutning af diverse udstyr samt et utal af andre små og store ad hoc opgaver. Da vi arbejder med en deadline på alle vores opgaver, skal man være parat til at yde en ekstra indsats “når det brænder på”
I løbsweekenden vil teamet løse forefaldende reparationsopgaver på hegn, trapper, tribuner, toiletter, installationer osv. Desuden kan der være opgaver som opfyldning af vandtanke og, levering og udlægning af plastkøreplader. Men som udgangspunkt, vil der være god mulighed for at hygge og se motorløbet da dette primært varetages af et beredskab hvor man skiftes til at “være på”
Opgaverne efter løbsweekenden, vil bestå af forsvarlig nedpakning af ”alt det vi har sat op”.
Der kan forekomme perioder i teamet, hvor vi har ”ledige hænder”. I de perioder må man være forberedt på, at hjælpe til hos banebyggerne.
Der vil være værktøj, køretøjer og materiel til rådighed til de forskellige opgaver. Du må naturligvis gerne medbringe dit eget foretrukne værktøj.
Der er fuld forplejning de dage du arbejder.
En håndværksmæssig baggrund er ikke et krav, men HVIS du har særlige forudsætninger, såsom truckcertifikat, erfaring med entreprenørmateriel eller lignende, må du gerne skrive det ved tilmelding.
Gruppelederen fordeler arbejde og pauser i samarbejde med teamet. Teamet skal altid være bemandet, men der er selvfølgelig mulighed for, at se eventen.
VVS-gruppe
Som en del af VVS-gruppen skal du være med til at tilslutte vand til toiletter og bad til både frivillige og vores gæster. Under selve løbsweekenden skal du være på pladsen og hjælpe, hvis der skulle opstå problemer med toiletter eller det tilsluttede vand. Efter løbet er slut, er du med til at fjerne og nedpakke VVS udstyr.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes op til, under og efter løbsweekenden. Det vil sige der arbejdes fra mandag 22. juli til onsdag 7. august.
ARBEJDSOPGAVER
Som en del af VVS-gruppen skal du være med til at tilslutte vand til toiletter og bad til både frivillige og vores gæster. Under selve løbsweekenden skal du være på pladsen og hjælpe, hvis der skulle opstå problemer med toiletter eller det tilsluttede vand. Efter løbet er slut, er du med til at fjerne og nedpakke VVS udstyr.
KRAV OG FORVENTNINGER
Vi forventer at du har erfaring indenfor VVS, kan håndtere flere opgaver samtidigt og kan håndtere problemer, der opstår løbende.
CHGP Service
Sekretariatet
Sekretariatet er et af CHGP’s helt store knudepunkter og en del at vores ansigt udadtil. Vi får mange alsidige henvendelser, og derfor skal du have smil på læben og gøre dit bedste for, at vores gæster og udstillere får en fremragende weekend.
Ansøgningsproces.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes i ugen op til og under løbsweekenden, og vi vil i fællesskab planlægge vagter, som passer for dig. Vagterne vil primært ligge i perioden fra onsdag d. 2. august til og med søndag d. 6. august. Vagterne vil være delt op, så der også er mulighed for at se racerløb og se sig om på pladsen. Kan du kun arbejde i weekenden, er dette også en mulighed.
ARBEJDSOPGAVER
Sekretariatet er et af CHGP’s knudepunkter og en del at vores ansigt udadtil. Vi får mange, alsidige henvendelser, og derfor skal du have smil på læben og gøre dit bedste for, at vores gæster og udstillere får en fremragende weekend. Opgaverne består i at håndtere henvendelser i sekretariatet, som kan være alt fra spørgsmål fra udstillere og gæster, ”vejvisning”, køb af tribunebilletter, besvarelse af telefoner, henvisning af frivillige og andre ad-hoc opgaver, som altid opstår ved så stort et arrangement. Du vil aldrig komme til at stå alene, og du vil altid have mulighed for at få fat på en kollega, hvis der er et spørgsmål, du ikke kan svare på eller en problemstilling, du ikke ved, hvordan du skal løse.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du skal være serviceminded, have en positiv attitude og være klar til at løse problemer, når de opstår. Vi er afhængige af hinanden, så vi skal overholde de aftaler, vi indgår.
OBS.: Denne gruppe kræver ansøgning samt kort interview med gruppeleder, før man kan være garanteret plads i gruppen.
Du hører hurtigst muligt fra gruppelederen efter din ansøgning.
Publikumsservice
Som frivillig i Publikumsservice kommer du igennem flere spændende opgaver i løbet af weekenden. Du kommer til at servicere vores publikum, så de får en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Du skal hjælpe med adgangskontrol til tribunerne og ved indgangene.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes fredag 15.00 – 22.00, lørdag mellem kl. 07.00 – 19.00 og søndag mellem kl. 07.00 og 19.00
ARBEJDSOPGAVER
– Bro- og indgangsservice, hvor du står ved indgangene i åbningstiden og kontrollerer armbånd.
– Tribunesservice, hvor arbejdet består i at assistere publikum ved vores tribuner langs med banen.
– Du holder øje med korrekte armbånd, holder opsyn med hegn og assisterer publikum med information og vejledning.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du står for at give vores publikum en sjov og god helhedsoplevelse, når de besøger CHGP. Når det er sagt, er det dog også vigtigt for os, at du som frivillig får en spændende oplevelse ud af det.
Udstiller service
Hospitality service
Som en del af Hospitality Service, skal du være med til at give vores udstillere samt VIP-gæster den bedste oplevelse. Det er derfor vigtigt, at du møder op med et smil og er klar på en masse spontane opgaver. Opgaverne består af alt lige fra opstilling af inventar og udsmykning af telte, opsætning af bannere, afhentning af glas og isterninger og meget andet.
Ansøgningsproces.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes op til og under løbsweekenden. Der kan forekomme arbejde fra 31. juli til 6. august.
ARBEJDSOPGAVER
Som en del af Hospitality Service, skal du være med til at give vores udstillere samt VIP-gæster den bedste oplevelse. Det er derfor vigtigt, at du møder op med et smil og er klar på en masse spontane opgaver. Opgaverne består af alt lige fra opstilling af inventar og udsmykning af telte, opsætning af bannere, afhentning af glas og isterninger og meget andet.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du skal være serviceminded, have en positiv attitude og være klar til at løse problemer, når de opstår.
OBS.: Denne gruppe kræver ansøgning samt kort interview med gruppeleder, før man kan være garanteret plads i gruppen.
Du hører hurtigst muligt fra gruppelederen efter din ansøgning.
Drikkevareservice
Team Recycle
Som noget nyt i år, åbner vi op for et nyt hold, nemlig Team Reycle til dem, som har lyst til at hjælpe med driften og planlægningen af pant- og krus håndteringen på pladsen. For CHGP er pant- og krus en vigtig del af vores grønne omstilling, og det er derfor vigtigt, at vi får det håndteret korrekt, så vi formindsker spildet af genbrugsplast på pladsen.Teamet har ikke kun med pant og krus fra gæsterne at gøre, men også alle vores erhvervsgæster i lounges og udstillerområder. På den måde får man, som medlem af Team Recycle også mulighed for at servicere en masse forskellige mennesker. Team Recycle vil være en del af Drikkevareservice, og derfor opholde sig og arbejde tæt sammen med Drikkevare teamet.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes i løbsweekenden: fredag, lørdag og søndag. Der arbejdes i dagtimerne og aftentimerne. Søndag forventes det, at vagten slutter sent, og kan måske gå over i de tidlige nattetimer. Der vil yderligere være behov for frivillige torsdag i dagtimerne. Der vil naturligvis være pauser undervejs, enten til at se racerløb eller til at opleve eventen.
ARBEJDSOPGAVER
På Team Recycle står vi for at servicere alle vores egne barer, pladsens gæster samt vores mange erhvervskunder med øl-krus og afhentning af pant. Vi står for opmagasinering af stort lager, hvor vi har krus og pant opbevaret, og Drikkevare Teamet har drikkevare opbevaret. Herudover; levering til barer/erhvervskunder, og afhentning hos barer/erhvervskunder når eventen er ved at være slut. Desuden skal der sorteres pant og stables kopper.
Til dette formål har vi brug for folk som er praktisk anlagt, og godt kan lide at være fysisk aktive, da man køre meget rundt på pladsen og henter krus og pant. . Der kan forventes tunge løft undervejs. Der vil naturligvis være køretøjer til rådighed til at transportere varerne.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du kan som minimum arbejde 2 af ovennævnte dage, men meget gerne alle 4 dage. BEMÆRK: Søndag slutter vagten sent. Der vil forekomme en del manuelt arbejde, hvor det forventes, du tager arbejdshandskerne på, når det virkelig gælder.
Det er en forventning, at du er god til at registrere og notere vigtig info og data ned og generelt have en fornuftig logisk sans – således at der altid er styr på vores varelager.
EKSTRA INFORMATION
Vagtplanen aftales med gruppelederen, når vi kommer nærmere eventen.
I Team Recycle har vi tæt kontakt med vores erhvervskunder, hvorfor man møder mange spændende mennesker.
Det er vores fornemmeste opgave at have fokus på bæredygtighed og genbrug, og gruppen spiller derfor en vigtig rolle i CHGPs arbejde med den grønne omstilling.
I gruppen får du en masse at se til og får et rigtig godt sammenhold med de andre frivillige.
Drikkevare TEAM
I drikkevareservice har vi tæt kontakt med vores barpersonale samt vores erhvervskunder, hvorfor du kommer til at møde mange spændende mennesker. Det er vores fornemmeste opgave at sørge for, at alle disse erhvervskunder, samt alle vores tilskuere/publikum, ikke tørster i løbet af weekenden.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes i løbsweekenden: fredag, lørdag og søndag. Der arbejdes i dagtimerne og aftentimerne. Søndag forventes det, at vagten slutter sent, og kan måske gå over i de tidlige nattetimer. Der vil yderligere være behov for frivillige torsdag i dagtimerne. Der vil naturligvis være pauser undervejs, enten til at se racerløb eller til at opleve eventen.
ARBEJDSOPGAVER
På Drikkevare Teamet står vi for at servicere alle vores egne barer samt vores mange erhvervskunder med drikkevarer (øl-fustager, sodavandskasser mm.). Vi står for opmagasinering af stort drikkevarelager, levering til barer/erhvervskunder, og afhentning hos barer/erhvervskunder når eventen er ved at være slut.
Til dette formål har vi brug for folk som er praktisk anlagt og godt kan lide at bruge deres muskler, da der skal bæres en del drikkevarer. Der kan forventes tunge løft undervejs. Der vil naturligvis være køretøjer til rådighed til at transportere drikkevarerne.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du kan som minimum arbejde 2 af ovennævnte dage, men meget gerne alle 4 dage. BEMÆRK: Søndag slutter vagten sent. Det er en fordel hvis du har kørekort eller truckcertifikat, men ikke et krav. Der vil forekomme en del manuelt arbejde, hvor det forventes, du tager arbejdshandskerne på, når det virkelig gælder.
Det er en forventning, at du er god til at registrere og notere vigtig info og data ned og generelt have en fornuftig logisk sans – således at der altid er styr på vores varelager.
EKSTRA INFORMATION
Vagtplanen aftales med gruppelederen, når vi kommer nærmere eventen.
I gruppen får du en masse at se til og får et rigtig godt sammenhold med de andre frivillige.
Event service
Billetvogne
I Billetvognene er du det første kontaktpunkt, vores gæster har, så en venlig og smilende tilgang er vigtig. I billetvognene skal du scanne billetter og udlevere armbånd til vores gæster.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes i løbsweekenden: fredag, lørdag og søndag.
ARBEJDSOPGAVER
I billetvognene skal du scanne billetter og udlevere armbånd til vores gæster. Du er det første kontaktpunkt, vores gæster har, så en venlig og smilende tilgang er vigtig.
Du vil blive oplært i brugen af scannere og udlevering af armbånd og forskellige typer heraf.
KRAV OG FORVENTNINGER
Vi forventer, at du kan bevare overblikket i en presset situation og er dansktalende, da hovedparten af vores gæster er dansktalende.
Områdeservice
Områdeservice hjælper rundt om og på pladsen inden for områderne ankomst, parkering, ind- og udkørsel, samt i paddocken. Opgaverne består af håndtering og servicering af diverse indkørsels- og parkeringstilladelser samt øvrig serviceudøvelse. Gruppen har poster ved alle indgange samt ved afspærringer uden for området, og den udfører rundering inden for området.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Der arbejdes op til og i løbsweekenden. Det vil sige, at der arbejdes fra mandag d. 29. juli til søndag d. 4. august 2024.
ARBEJDSOPGAVER
Arbejdsopgaver i områdeservice er primært at hjælpe med at:
- Holde styr på al ind- og udkørsel, samt parkering både uden for banen og inden for baneområdet; sidstnævnte består af handicap-, frivillig- og VIP-parkering.
- Tage imod og guide alle udstillere/kørere ind på pladsen inden løbet.
- Holde brandveje fri og sikre at kørere/udstillere holder på deres stand (med godkendelse) eller på dertil indrettede parkeringspladser.
- Hjælpe kørerne sikkert til og fra pitlane under løbet.
- Give adgang til leverandører, der skal ud og ind. VIP-kørsel ud og ind.
Under vagterne vil der være rotation på forskellige poster efter behov. Vagterne vil være delt op over weekenden, så der også er mulighed for at se racerløb.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du er smilende, hjælpsom og kan godt håndtere travle situationer. Du har overblik over pladsen og området omkring, så du bedst muligt kan hjælpe bl.a. udstillere, kørere, lokale beboere samt gæster.
Du skal være serviceminded, have en positiv attitude og være klar til at løse problemer, når de opstår. Du skal være dansktalende, da hovedparten af vores gæster er dansktalende.
Sikkerhed
Nattevagt
Som nattevagt skal du holde opsyn på pladsen og ved indgangene i nattetimerne. Du skal især holde øje med de effekter, som ikke kan låses inde. Formålet er at være synlige. Hvis noget mistænkeligt observeres, tilkaldes politiet. Nattevagter arbejder i grupper.
TIDSRUM FOR ARBEJDE
Din arbejdstid vil ligge mellem kl. 19.00 og kl. 07.30 i perioden onsdag – søndag (Arbejdstider onsdag og torsdag aftales nærmere med din gruppeleder.)
ARBEJDSOPGAVER
Som nattevagt skal du holde opsyn på pladsen og ved indgangene i nattetimerne. Du skal især holde øje med de effekter, som ikke kan låses inde. Formålet er at være synlige. Hvis noget mistænkeligt observeres, tilkaldes politiet. Nattevagter arbejder i grupper. Grupperne fordeler selv arbejde og pauser i samarbejde med gruppelederen. Gruppen arbejder sammen med frivilliggrupperne Publikumsservice & CHGP Safety, som tager over kl. 7.30 ved indgangene og på CHGP området, når nattevagt er færdige med deres vagtskifte.
Derfor skal der gives overleveringer mellem disse grupper.
KRAV OG FORVENTNINGER
Du skal være smilende og imødekommende; også i de sene nattetimer.
Vi er i tæt samarbejde med hundepatrulje, professionel vagt, politi og Safety fra dagvagten. Du skal forvente at komme i nærkontakt med hund og vagter.
Officials
Officials
Kunne du godt tænke dig at komme helt tæt på banen og ud og stå langs banen og være official til CHGP.
Så kan du kontakte ASK Hedeland eller HMS. Det er de to klubber der står for at samle vores Officials hold. De kan også være behjælpelige med hvilke krav der er til at være officials. Se mere information på http://official.dk/
I TVIVL?
Hvis du ønsker at være frivillig til CHGP, men har svært ved at vælge ud fra ovenstående muligheder, så kan du tilmelde dig gruppen ”Jeg ved endnu ikke hvilken gruppe, jeg vil tilmelde mig?”
Herefter vil du blive kontaktet af vores frivilligkoordinator, og I vil i fællesskab finde den rette opgave og gruppe til dig.
Du kan kun vælge ét frivillig-hold. Såfremt du har ønsker om at hjælpe til i flere grupper, bedes du skrive til frivilligkoordinator Kolle: [email protected]. Så tager vi kontakt til dig og finder en god løsning for dig.