Frivillig håndbog - FAQ
Denne drejebog indeholder de vigtigste praktiske informationer vedrørende CHGP til vores frivilligledere
( Med forbehold for senere ændringer)

Friviiligleder
Frivillig håndbog
Her finder du svar på (forhåbentlig alle spørgsmål) fra A-Å. ( Med forbehold for senere ændringer)
HYPPIGt STILLEDE SPØRGSMÅL : A-Å
Hvis du har spørgsmål, som ikke besvares på denne side, er du meget velkommen til at kontakte os på [email protected]. Dette gælder naturligvis også, hvis du har gode idéer til, hvordan vi kan forbedre os/ din oplevelse.
Action Card og beredskabskort
Offentliggøreres senere!
Alkohol
Alkohol og biler hører ikke sammen. Derfor tolerer vi ikke, at der drikkes alkohol, mens vores frivillige er uniformerede og på arbejde. Til lørdagens grillarrangement samt søndag efter kl. 19.00, når løbene er slut for dagen, vil der dog være mulighed for en fælles ”fyraftensøl” (eller sodavand) i Volunteer Village.
Arbejdstid
Gruppelederen vil informere dig om, hvilke vagter du har fået, hvornår du skal møde, og hvor på området der vil være briefing. Ligeledes vil du kunne se dine vagter i vores online frivillig-system. Dem ser du ved at logge ind på https://chgp.dk/frivillig/.
Banen
Det er strengt forbudt at krydse banen, medmindre der er givet tilladelse til dette fra løbsledelsen og/eller flagposterne. Dette er gældende for ALLE; både kørere, tilskuere og frivillige.
Billethusene
Billetpriserne inkl. moms for 2024 er som følger:
Forsalg På dagen
Friday Night billet 200,- 250,-
Dagsbillet 400,- 450,-
Weekendbillet 650,- 700,-
Tribune tillægsbillet 225,- 225,-
Grand Prix Club – 1 dag 1.825,- 1.825,-
Grand Prix Club – Weekend 3.300,- 3.300,-
Grand Prix Club – Barn (4-11) 825,- 825,-
Børn, til og med 11 år, får gratis adgang, når de ledsages af en betalende, myndig voksen – dog ikke til Grand Prix Club (max 3 børn pr. betalende, myndig voksen). Børn skal bære armbånd. Disse udleveres i billethusene ved indgangene.
Børn fra 5 år og opefter skal betale for tribunebillet.
Børn fra 4 år til og med 11 år skal betale for adgang til Grand Prix Club.
Det er CHGP, der står for billetsalget/billetvognene på dagen. Ønsker tilskuere, som allerede er kommet ind på pladsen, at købe en tribunebillet, kan dette gøres i INFO/MERCHANDISETELTET ved Main Street.
Busomlægninger
Der er tre indgange til CHGP, og der er billethuse ved alle disse dvs.:
Indgang Syd – ved krydset mellem Hvidkildevej og Hulgårdsvej.
Indgang Vest – ved krydset mellem Hvidkildevej og Bellahøjvej.
Ved indgang VEST finder du også adgang for handicappede i kørestol.
Indgang Nord – ved krydset mellem Frederikssundsvej og Borups Allé.
Broer
Busomlægninger vil i forbindelse med CHGP blive offentliggjort på https://dinoffentligetransport.dk
Bæredygtighed
Camping
Der vil være gratis camping for dig som frivillig de dage du arbejder, hvis du arbejder 3+ dage. Såfremt du overnatter på pladsen, er der en forventning om, at du er til rådighed, hvis der skulle opstå behov for ekstra hænder til en opgave. Bestilling skal ske via din frivillig-profil. Her kan du tjekke, om du har tilmeldt dig camping eller ej.
(https://chgp.dk/frivillig/)
Frivillige, som arbejder 1-2 dage, kan købe weekendcampingplads. Dette kan tilkøbes på følgende link: http://www.bellahoj-camping.dk/.
Cykler
Drikkevarer
Der vil være drikkevarer til frivillige i ”Volunteer Lounge”, hvor der bl.a. også er spisning og opholdssted. Bemærk at ”Volunteer Village” og ”Volunteer Lounge” er i område O ved Newton Street. Frivillige har altid mulighed for at hente vand til sig selv og teamet her.
Dyr på pladsen
Ingen dyr er tilladt på området ved CHGP, dog er fuldt uddannede og registrerede fører- og assistancehunde velkomne.
Kontakt venligst vores information på tlf. 86 51 99 29, så forberedelser kan afklares før din ankomst. Det kan imidlertid ikke anbefales, at dyrene udsættes for høje lyde fra nogle af vores Motorsport aktiviteter.
Fører- og assistancehunde er ikke tilladt i ryttergården, ved garager eller i pitten.
Femårsnål
De frivillige er fundamentet, der gør CHGP muligt. Har du været frivillig hos os i fem år, vil vi gerne udtrykke vores taknemmelighed ved at tildele dig en femårsnål som anerkendelse af dit uvurderlige bidrag. Hvis du har været med i fem år eller mere, så tag kontakt til din gruppeleder, så vi kan fejre dig på passende vis.
Frivilligbevis
Som frivillig hos CHGP kan du efter løbet få udstedt et frivilligbevis. At have været frivillig kan nemlig, ud over at give dig en masse gode oplevelser, være en billet til nye, spændende jobmuligheder. Ønsker du at få tilsendt et bevis, som du f.eks. kan vedlægge evt. ansøgninger, skal du kontakte din gruppeleder umiddelbart efter løbet. Så vil denne sørge for, at du får dit bevis tilsendt.
Førstehjælp
Grand Prix Club
På Bellahøjgaard ligger vores eksklusive Grand Prix Club. Her kan vores gæster få en rigtig VIP-oplevelse, hvor man i eksklusive rammer kan nyde CHGP. Vær opmærksom på at kun personer med Grand Prix Club, All Access armbånd får adgang til dette område.
Grøndal MultiCenter
Det er muligt at benytte sig af badefaciliteter i Grøndal MultiCenter. Åbningstiderne er fredag d. 8. august, lørdag d. 9. august og søndag d. 10. august: 07.30 – 21.30.
Handicapservice
Vi har en handicapvenlig indgang i indgang Vest, som er placeret på Bellahøjvej. Endvidere har vi en handicapvenlig tribune, som er placeret lige ved overgangen af banen ved målstregen. Derudover er der handicaptoiletter i Grøndal MultiCenter samt handicapvenlige toiletskure rundt omkring på pladsen.
Yderligere information kan ses på vores offentlige side.
https://chgp.dk/publikumsinfo/
Hjertestartere
Mad
Som frivillig får du gratis mad under hele din vagt.
Lørdag vil der være grillaften for de frivillige, som har tilmeldt sig, da de oprettede deres frivillig-profil. Hvis du har glemt at tilmelde dig grillaftenen ved tilmeldingen, kan du gøre dette ved at logge ind på din profil via https://chgp.dk/frivillig/.
Mødested som frivillig
Det vil igen i år være muligt at afhente sit frivilligkit
onsdag d. 6. august i tidsrummet kl. 17.00 – 20.00 og
torsdag d. 7. august i tidsrummet kl. 17.00 – 20.00 samt
fredag d. 8. august i tidsrummet kl. 12.00 – 16.00 i ”Frivillig tjek ind” i område O ved Newton Street/Volunteer Village.
Vi opfordrer dig til at afhente dine ting i dette tidsrum. Hvis det ikke er muligt, skal du lave en aftale med din leder, som så vil modtage dit kit. Vi udleverer ikke kits efter vi har lukket fredag kl. 16.
Når du har modtaget dit kit, er du selv forpligtet til at tjekke, at alt det, du skal modtage, er der. Når du forlader tjek ind, antager vi dit frivilligkit som modtaget og med det korrekte indhold. Der kan selvfølgelig ske fejl i pakningen, men vi bestræber os selvfølgelig på, at alle 500+ er, som de skal være.
OBS: Hvis du ikke kan tjekke ind som frivillig i løbet af ugen op til weekenden, skal du kontakte din gruppeleder og aftale, hvordan du modtager dit frivillig-kit når du møder i CHGP-weekenden.
Ordensreglement
Vi har et formelt ordensreglement på CHGP, der skal overholdes af tilskuere, kørere og frivillige. Ordensreglementet offentliggøres senere.
Parkering
Vi anbefaler, at alle frivillige enten cykler eller tager offentlig transport. Der er cykelparkering ved Indgang SYD og VEST.
Der vil være gratis, men MEGET begrænset, mulighed for frivillig parkering på Cirkuspladsen, som ligger i krydset mellem Hulgårdsvej og Borups Allé. Parkeringspladsen vil, dele af tiden, under arrangementet være overvåget og bemandet med frivillige. Hvis du ønsker at benytte dig af denne parkeringsmulighed, bedes du tilkendegive dette på din frivillig-profil og tjekke, om du har tilmeldt dig eller ej. Vi gør opmærksom på at vi, grundet meget begrænset plads, ikke kan garantere parkeringsplads – også selvom man har tilkendegivet, at man ønsker parkering og modtager en p-billet.
Rygning
Rygning er kun tilladt i pauser samt efter endt vagt. Det er kun tilladt at ryge i Volunteer Loungen ved de skiltede områder.
Solsikkesnoren
Spisetider
Følgende tider er spise tider for frivillige når i er på vagt.
Før løbet:
Morgenmad: 8.00-9.00
Frokost: 12.30-13.30
Aftensmad: 18.30-19.30
Løbs fredag:
Morgenmad: 8.00-9.00
Frokost: 12.30-13.30
Aftensmad: 18.00-20.00
Morgenmad: 6.00-8.30
Frokost: 11.30-14.00
Aftensmad: 19.30-21.00
Løbs søndag:
Morgenmad: 6.00-8.30
Frokost: 11.30-14.00
Aftensmad: 18.30-19.30
Efter løbet:
Morgenmad: 8.00-9.00
Frokost: 12.30-13.30
Aftensmad: 18.30-19.30
Sygdom
Toilet
Toiletfaciliteterne i Grøndal MultiCenter er åbne for alle. Endvidere er der opstillet toiletvogne rundt på pladsen samt handicapvenlige toiletskure. Placeringerne af disse kan ses på områdekoret.
Tomme flasker
Det er ikke tilladt at indsamle tomme flasker. Ser du personer, der gør dette, så giv kollegerne i Security besked herom. Der er pant på sodavandflasker, og derfor må de ikke smides ud, men skal i stedet smides i plastbeholderne, der er opstillet adskillige steder på pladsen.
Plastkrusene fra barerne må heller ikke smides ud som almindeligt affald. De skal lægges i separate beholdere på pladsen, da de genbruges.
Traffikafspærring
I forbindelse med afholdelsen af CHGP i området ved Bellahøj, vil en række veje i området været spærret.
Du finder afspærringsplanen når den er godkendt af Københavns Kommune og Københavns Politi her.
Transport m. shuttlebus
Nedenstående er fra 2024, men opdateres løbende.
Vi har indsat shuttlebusser, som kører i pendulfart mellem Flintholm Station og Bellahøj Park.
FREDAG AFTEN:
Kl. 16:00 – 22:00 med 2 busser.
LØRDAG OG SØNDAG:
Kl. 07:30 – 10:00 med 3 busser.
Kl. 10:00 – 20:00 med 5 busser.
Ruten, der skal køres, er: Flintholm Station. – Grøndals Parkvej – Rebildvej – Sallingvej – Hillerødgade – Borups Alle – Bellahøj.
Retur ad: Frederikssundsvej – Hulgårdsvej – Borups Alle – Hillerødgade – Sallingvej – Rebildvej – Grøndals Parkvej – Flintholm Station.
På bussen skal der billetteres efter Movia’s almindelige takstsystem, herunder mulighed for brug af Rejsekort.
Uniform
Alle frivillige modtager en uniformsoverdel, afhængig af sit arbejdsområde. Denne skal bærers i løbet af sin vagt i løbsweekenden. Herudover bliver du som frivillig udstyret med et armbånd og et ”dogtag”, der bæres rundt om halsen.
Whistleblower ordning
Det er afgørende for os, at du har en god oplevelse med at være frivillig til CHGP. Vi vil derfor også rigtig gerne passe godt på dig. Som frivillig har du mulighed for at indberette ubehagelige, bekymrende eller mistænkelige forhold gennem en særlig kanal. Ordningen skal sikre, at hændelser og forseelser, der har betydning for CHGP bliver opdaget og håndteret.
Du kan benytte vores whistleblowerordning, hvis du har viden eller begrundet mistanke om alvorlige lovovertrædelser, brud på arbejdsmiljøregler eller arbejdssikkerhed, fysisk eller psykisk vold mm. I nogle tilfælde vil du måske ikke have mulighed for at drøfte hændelsen med din gruppeleder, og derfor har vi lavet denne whistleblowerordning.
Hvis du oplever et forhold, du vil indberette, kan du bruge kontaktformularen på hjemmesiden: www.chgp.dk/kontakt
Åbningstider til CHGP
CHGP 2025 er åben som følger:
Fredag den 8. august 2025 kl. 16:30-21:00
Lørdag den 9. august 2024 kl. 08:00 – 18:00
Søndag den 10. august 2024 kl. 08:00 – 18:00
Der kræves gyldig billet for at komme ind til CHGP.